dinsdag 22 juli 2008

Opstapweekend 2

Datum: 21 & 22 juni 2008
Plaats: Vlietland
Wind: Dag 1: 3 bft, dag 2: 6 bft (of iets in die richting)
Zeil: 7.8 Bic T-RIG OD
Trim: Light|Medium|Heavy|Survival

Okee, een nieuw trainingsweekend om nog even te oefenen. Na inmiddels zo'n 30 stage uren opnieuw een poging een beginnersles te geven. Ik word er langzaam echt beter in. Aan mij was weer de eerste les, en tevens ook de laatste. Dit is mijn beknopt verslag.

Mijn eerste les ging niet zo soepel, althans, de theorie. Ik vergat de "skill assessment" en ik vergat de overstag uit te leggen. Eenmaal op het water ging het wel weer, iedereen kon na 2/3 pogingen wel een overstag en weer wegvaren. Fieuw.

Daarna was het de beurt aan Marc, die ze aan de wind moest schoppen. Dat ging, want men hoefde iets minder ver terug te lopen.

Ach wat... Mijn verslag is wat laat maar wat geeft het. Dit is het.

Geen opmerkingen: