zondag 26 april 2009

Groot Water Weekend: Makkum 2009

Traditioneel gingen we dit voorjaar weer met de club op GWW. Deze term liet zich ook dit jaar uitleggen als Geen Wind Weekend. Zaterdagochtend had niemand erg veel haast met surfen, omdat er echt geen zuchtje wind stond. Omdat de bus van Robbert-Jan niet meer open wilde, hebben we daar eerst wat aan geknutseld. Happy end: hij doat het nu weer wel. Terug naar het verhaal. Omdat ik nou niet naar Makkum was gereden om in de zon te gaan zitten, heb ik toch maar mijn techno en 7.8 opgetuigd.

Na een uurtje cruisen (zoals een schip) langs de afsluitdijk dacht ik dat ik wel zou kunnen planeren, en pakte ik een formula + 11 meter. Hiermee ging het nog steeds niet, dus ben ik maar eens met een andere formula surfer gaan kijken in hoeverre je kan freestylen met een veel te groot zeil. Dat bleek makkelijker dan verwacht.

's Avonds stak de wind op, net nadat we de BBQ aanhadden. Iedereen natuurlijk in de stress, want NU moest er echt gevaren worden. Omdat hij toch al klaarlag, heb ik mijn 7.8 maar gepakt en ben op een slalomboardje gestapt. Nog even lekker gevlogen.

De stapavond was gezellig, alleen keek iedereen in de Beaufort, of in ieder geval al het personeel, ons nogal vreemd aan op de hoeveelheid muntjes die in het tafelvoetbal/poolen verdwenen. De volgenden dag regende het, dus wilde iedereen eigenlijk snel naar huis. Weekend over, tot over een half jaar.
Foto's van huug

(mijn volgende surfactie is niet over een half jaar, maar vanavond nog.)

Geen opmerkingen: