woensdag 1 juli 2009

North Sea Cup 2009: Wimereux


En weer een berichtje, deze keer zongebruind terug uit Wimereux. Jawel, terwijl werkend Nederland in z'n weekend een kleine deuk ziet in de golf van mooi weer, een deuk waarin vrij veel water viel, zat ik in noord Frankrijk op wind te wachten. Wat is topsport toch zwaar. Nou, voor het verslag beginnen we maar bij het begin.

Vrijdagmiddag pakweg half twee begonnen we met pakken, en om vier uur waren we dan ook echt klaar om te vertrekken, op een vin die bij de surfshop opgehaald moest worden na. Daarna was het vijf uur. Om iets over 9 waren we daar, en na de tent te hebben opgezet was het bedtijd.
 
De volgende ochtend begon heel erg rustig, want in Frankrijk lijkt het begrip "vroeg, enthousiast aan de wedstrijd beginnen" niet te bestaan, dus hoewel we pas plus minus tien uur op de wedstrijdlocatie waren, was er verder nog niemand. Om half vier klonk het eerste startsignaal.De eerste race ging goed. Ik had een aardig plan gemaakt om tegen de stroming in te komen, en de stroming bleek ook nog eens omgedraaid te zijn op de route die ik naar de bovenboei gekozen had. In de downwind was daar een soortgelijk verhaal. Door ver op zee met de stroom mee te vlinderen kon je mensen inhalen die dicht bij de kant planeerden, tegen de stroom in.
 
Races twee en drie gingen niet fantastisch. Bij race twee was ik veel te laat bij de start (de raceboards startten een minuutje na mij) maar toch heb ik nog redelijk veel mensen in kunnen halen. Wel jammer dat de startboot mij als niet gestart heeft opgeschreven, dus die race telde helemaal niet.

Race 3 was niet iets om trots op te zijn. Ik mikte een paar keer verkeerd op de bovenboei, ik had een paar bak/stuurboord akkefietjes met de mistral Masters, ik planeerde niet, dus dat ging niet geweldig.

De volgende dag was het prachtig weer en windstil (paradox?) dus werd er niet gevaren. Om half elf ging de uitstelvlag omhoog, en om half 3 ging de A-vlag daar onder. No More Races Today, betekent dat. Deze dag is doorgebracht met frisbeeen met de Europees kampioen, volleyballen met de franse delegatie, en zwemmen met wie er dan ook maar zin had. Ik ben geëindigd op een negentiende plaats, ondanks mijn DNS, dus ik ben aardig tevreden. Er zijn veel foto's gemaakt, die staan hier online. Oh ja, had ik al gemeld dat de stickers er zijn? Zondag a.s. Holland Windsurfing Reeuwijk, be there. De stickers en ik zijn er ook.

Geen opmerkingen: