vrijdag 24 juli 2009

Trainingsweek Westende + BK


Het was weer zover, een trainingsweekje. In Westende deze keer. De op maandagochtend vertrokken Daan Meily (NED-484) en ik naar Westende, na nog eventjes te hebben nagenoten van onze kleine triomf. De reis ging vrij vlot, en we waren rond half tien 's ochtends bij VVW Westende.

Maandag was er een leuk briesje, 3 bft of iets in die richting, en we gingen (bij gebrek aan boten, die door autopech van Marco & Carla nog in Medemblik stonden) in groepjes kijken wat nou de beste stand is voor upwind/downwind met die wind. Dit is een klein beetje mislukt door verkeerd verdeelde groepjes, want Maurice won door gebrek aan gewicht toch, terwijl zijn zeil toch verkeerd stond.

Dinsdag waaide het voor geen knoop, dus raad eens waar we op geoefend hebben? De lichtweerpomp. Daar had Sebastiaan een goede methode voor verzonnen. We gaan 200 meter de zee op, en we gaan upstream pompen. Na een uur waren we ongeveer tot Nieuwpoort afgedreven, daarna kregen we het door, en kwamen we wee in Westende uit.

Woensdag was een topdag. De wind was er (28 knopen) en we hadden er zin in. Een dag lang gijpjes doorplaneren, niet denken en trekken aan die 7.8. Lisette Schoots was iets minder blij, haar 6.8 sloeg stuk op de golfbreker.

Donderdag was de rust weergekeerd in Belgie. De wind was weg (alliteratie?) en we konden het plan dat we eigenlijk voor de vorige dag hadden uitvoeren, namelijk de low wind gijp oefenen.

Vrijdag was de wind er weer, had vriendjes mee gebracht. In de ochtend konden we nog een up-downwind oefenen, maar in de middag was de wind aangetrokken tot 8-9 bft, en mochten zelfs Kjell & ik niet meer. Die middag is nog afgesloten met een theorieuurtje en daarna was het tijd om te gaan rusten voor de grote wedstrijd.

Zaterdag was voor mij geen fantastische dag, want op mijn testritje kreeg ik een golf verkeerd, ging ik onder en toen ik bovenkwam miste ik twee panelen van mijn 6.8. Ook was de achterkant van mijn giek uit elkaar getrokken, d.w.z. de popnagel in tweeën. Nu ik met windkracht 8 liever geen 7.8 vaar, ben ik aan de kant gebleven en voor rescue gaan spelen. Noemenswaardig feit: 1 setje van de golfbreker gered zonder schade.

Zondag waaide het eigenlijk weer te hard voor 7.8, maar nu besloot ik me toch maar aan mijn motto te houden en maar te gaan. De eerste race van die dag stond ik aan de startlijn, toen er een bui overkwam. Daarna stond ik ALLEEN aan de startlijn, vanwege kleine windstoten. Mijn uitslagen die dag waren 3e plaatsen u17. Het filmpje dat bovenaan dit bericht staat is het filmwerk van deze dag. Volgende training: Nieuwpoort.

1 opmerking:

RJ zei

De muziek sluit wel aardig aan op het camera-werk.