dinsdag 24 maart 2009

OTT Brouwersdam

 
Tijdens de tweede Open Techno Training waren niet alleen Nederlanders, maar ook het Belgische team aanwezig. En na de eerste avond even wat flauwe opmerkingen gemaakt te hebben over de plotseling gegroeide hoeveelheid haar van een anonieme Belg, was het weer tijd om serieus te gaan varen. Hierbij mijn (licht) vertraagde verslag.
 
Zaterdag lag de focus op overstags, en even later op gijpen. Het belangrijkste dat er over deze dag te melden valt is eigenlijk alleen dat er is gehamerd op Closing the gap en werken voor een manoeuvre.
 
Zondag was daarentegen wat spannender. Ten eerste waaide het gewoon constant 14 knopen, en ten tweede gingen we ook upwinds & downwinds oefenen. Dit ging bij mij verbazend goed, vergeleken met de rest van de groep. Hierbij heb ik vooral gelet op (hij blijft voorlopig terugkomen) Closing the gap. Het mag dan irritant/vervelend/eentonig klinken, maar het is wel een van de belangrijkste dingen. In de middag gingen we races oefenen. Hierbij viel mij vooral op dat bij korte rakjes (en dat was die baan) het efficienter is om je mastvoet te laten staan, dan hem de hele tijd heen en weer te halen.

Volgende training: Ter Aar.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mwuhahaha, gaat het zaterdag waaien?
Dat zou mooi zijn, want ik weet al wat we dan gaan oefenen :D

Huug zei

Wat nou, "het efficienter is om je mastvoet te laten staan". Het helpt als je het pedaal van he track niet breekt en, als je dat toch gedaan hebt, niet probeert het afgebroken stuk van je pedaal in te drukken...
Gelukkig ging het daarna op de Wijde Aa stukken beter.